Документы

У складу са одредбама чл. 11 . и 12. Закона о удружењима („Сл. гласник РС”, бр.51/09, 99/2011, 44/2018- др. закон), на оснивачкој скупштини одржаној дана 31.01.2023. године у Новом Саду усвојен је

Област постизања циљева

Члан 1

Удружење “РУСКА ДИЈАСПОРА У СРБИJИ” (у даљем тексту: Удружење) је невладино и непрофитно удружење, основано на неодређено време ради остваривања циљева, у области представљања интереса рускојезичне дијаспоре у Републици Србији, организује интеракцију са становништвом, организацијама, јавним органима Републике Србије, српским судовима, медијима о питањима која се тичу заједнице руског говорног подручја без обзира на националност и држављанство. Спровођење различитих образовних, информативних активности, организована и одржавана различитих мировних скупова, манифестација, семинаре, одржавана радионица ради промовисана интереса рускојезичне дијаспоре у Србији.

Циљеви удружења

Члан 2

Циљеви Удружења су: представљане интереса руско језичне дијаспоре у Републици Србији, укључујући пред јавним органима Републике Србије и пред српским судовима; правна и материјална подршка и саветоване миграната, као и њиховим породицама. Организоване и одржавање различитих мировних скупова, манифестација, семинаре, нацрти промена закона у вези са емигрантима. Одржавање радионица, округлих столова и других друштвених догађаја. Спровођење образовних активности и информативних активности.

Члан 3

Ради остваривања својих циљева Удружења нарочито:
  • пруже саветоване и бесплатну консултативну помоћ,
  • спроводи различите јавне активности како би се привукло финансијску и материјалну помоћ,
  • ангажује стручну помоћ по потреби,
  • ангажује правнике, адвокате, преводиоце и друге стручњаке.
  • привлачје добровољне донације грађана, комерцијалних структура,државних и друштвених
    организација.
  • организује радио и телевизијске активност, учествуje у медијима.
  • издаjе штампане публикације.
  • израда пројеката и учешће на конкурсима.
  • спроводи едукативне и информативне активности, засноване легитимним добровољним
    донацијама различитих спонзора.
  • организује семинаре, едукативне обуке и друге догађаје, укључујући и за децу.
  • ствараје услова за миграцију рускојезичних миграната.
  • организује помоћ исељеницима у друштвеној интеграцији, у изучавању српског језика и
    упознаванје са традицијама Србије;
  • организује проучавање, анализа, размена најбољих пракси у области општинског
    управљања, унапређења здравстве заштите, заштите права потрошача.

Назив и седиште

Члан 4

Назив Удружења је: “РУСКА ДИЈАСПОРА У СРБИЈИ” Назив Удружења на руском језику је: “РУССКАЯ ДИАСПОРА В СЕРБИИ” Удружење има седиште у Новом Саду. Удружење своју делатност остварује на територији Републике Србије. Услови и начин учлањивања и престанка чланства

Члан 5

Члан Удружења може бити свако лице које прихвата циљеве Удружења и Статут и поднесе пријаву за учлањење Управном одбору Удружења . Малолетно лице са навршених 14 година живота може се учланити у удружење уз прилагање оверене изјаве његовог законског заступника о давању сагласности. За лице млађе од 14 година из става 1. овог члана пријаву подноси његов законски заступник.

Члан 6

Одлуку о пријему у чланство доноси Скупштина и о томе без одлагања обавештава подносиоца пријаве. Члан може иступити из чланства давањем писане изјаве о иступању. За иступање малолетног члана није потребна сагласност законског заступника. Чланство у Удружењу може престати због дуже неактивности члана, непоштовања одредаба овог статута или нарушавања угледа Удружења. Одлуку о престанку чланства доноси Скупштина, на образложени предлог Управног одбора. Члану се мора омогућити да се изјасни о разлозима због којих је поднет предлог за доношење одлуке о престанку његовог чланства у Удружењу.

Права обавезе и одговорност чланства

Члан 7

Члан Удружења има право да:
  • равноправно са другим члановима учествује у остваривању циљева Удружења;
  • непосредно учествује у одлучивању на Скупштини, као и преко органа
    Удружења;
  • бира и буде биран у органе Удружења;
  • буде благовремено и потпуно информисан о раду и активностима Удружења.

Члан је дужан да:

  •  активно доприноси остваривању циљева Удружења;
  • учествује, у складу са интересовањем, у активностима Удружења;
  • плаћа чланарину;
  • обавља друге послове које му повери Управни одбор.

Унутрашња организација

Члан 8

Органи Удружења су Скупштина и Управни одбор. Функцију заступника врши Председник Управног одбора, а у његовом одсуству заменик Председника Управног одбора.

Члан 9

Скупштину Удружења чине сви његови чланови. Скупштина се редовно састаје једном годишње. Ванредна седница Скупштине може се заказати на образложени предлог Управног одбора, као и на иницијативу најмање једне трећине чланова скупштине. Иницијатива се подноси Управном одбору у писаном облику и у њој се морају навести питања чије се разматрање предлаже. Седницу скупштине сазива председник Управног одбора, писаним обавештењем о месту и времену одржавања скупштине и предлогу дневног реда. Седницом председава лице које буде, јавним гласањем, изабрано на почетку седнице.
Скупштина:
  • доноси план и програм рада;
  • усваја Статут, као и измене и допуне Статута;
  • усваја друге опште акте Удружења;
  • бира и разрешава чланове Управног одбора;
  • разматра и усваја, најмање једном годишње, извештај Управног одбора;
  • разматра и усваја финансијски план и извештај;
  • одлучује о статусним променама и престанку рада удружења;
  • одлучује о удруживању у савезе и друге асоцијације у земљи и иностранству.
Скупштина пуноправно одлучује ако је присутна најмање једна половина чланова. Скупштина одлучује већином гласова присутних чланова. За одлуку о изменама и допунама Статута, статусним променама и престанку рада Удружења неопходна је двотрећинска већина гласова присутних чланова.

Члан 10

Управни одбор је извршни орган Удружења, који се стара о спровођењу циљева удружења који су утврђени овим Статутом. Управни одбор има 3 члана, које бира и опозива Скупштина. Мандат чланова Управног одбора траје 5 године и могу се поново бирати на исту функцију. Управни одбор из реда својих чланова бира председника и заменика председника.

Члан 11

Председник Управног одбора заступа Удружење у правном промету и има права и дужности финансијског налогодавца. Заменик председника је овлашћен да, у одсуству председника управног одбора, заступа Удружење и потписује сва финансијска и новчана документа у име Удружења.

Члан 12

Управни одбор:
  • руководи радом Удружења између две седнице Скупштине и доноси одлуке ради
    остваривања циљева Удружења;
  • организује редовно обављање делатности Удружења;
  • поверава посебне послове појединим члановима;
  • доноси финансијске одлуке;
  • одлучује о покретању поступка за измене и допуне Статута, сопственом
    иницијативом или на предлог најмање пет чланова Удружења и припрема предлог измена и
    допуна, који подноси Скупштини на усвајање;
  • одлучује о покретању поступка за накнаду штете у случајевима који се односе на
    члан 25. став 2. Закон о удружењима и, ако је потребно, именује специјалног представника
    удружења за овај поступак;
  • одлучује о другим питањима за која нису, законом или овим статутом, овлашћени
    други органи Удружења.
Управни одбор одлучује исправно да ли је присутна најмање половина чланова, а одлуке ће бити донете већином гласова свих чланова. Остваривање јавности рада

Члан 13

Рад удружења је јаван. Управни одбор се стара о редовном обавештавању чланства и јавности о раду и активностима Удружења, непосредно или путем интерних публикација, односно путем саопштења за јавност, или на други примерени начин. Годишњи обрачуни и извештаји о активности удружења подносе се члановима на седници скупштине удружења.

Члан 14

Ради остварења својих циљева Удружење успоставља контакте и сарађује са другим удружењима и организацијама у земљи и иностранству. Удружење може приступити међународним удружењима за заштиту животне средине, о чему одлуку доноси Скупштина. Начин стицања средстава за остваривање циљева и располагање средствима

Члан 15

Удружење прибавља средства од чланарине, добровољних прилога, донација и поклона, финансијских субвенција и на други законом дозвољен начин. Удружење такође може да добије средства од регистрационих накнада за семинаре и друге видове образовања у области заштите животне средине, као и продајом секундарних сировина прикупљених током спровођења акција чишћења животне средине или производа насталих у оквиру едукативних радионица.

Прекид рада Удружења

Члан 16

Удружење престаје са радом одлуком Скупштине, када престану услови за остваривање циљева Удружења, као и у другим случајевима предвиђеним законом. Поступање са имовином удружења у случају престанка удружења

Члан 17

У случају престанка рада, имовина Удружења пренеће се на домаће недобитно правно лице које је основано ради остваривања истих или сличних циљева, односно Скупштина ће одлуком о престанку одредити коме се имовина преноси у складу са Законом. Изглед и садржина печата

Члан 18

Удружење има печат округлог облика на којем је у горњој половини исписан: назив удружења, место седишта, као и назив удружења на руском језику.

Члан 19

На сва питања која нису регулисана овим статутом непосредно ће се примењивати одредбе Закона о удружењима.

Члан 20

Овај статут ступа на снагу дана од даном његовог усвајања на оснивачкој скупштини Удружења.

Удружење грађана «РУСКА ДИЈАСПОРА У СРБИJИ» (далее по тексту – Диаспора) в соответствии с законом «О защите прав и свобод национальных меньшинств» закона «ОБ АССОЦИАЦИЯХ» (“Официальный вестник РС”, № 51/2009, 99/2011 – другие законы и 44/2018 – другие законы) в целях повышения эффективности

ОБЩИЕ ПОЛОЖЕНИЯ

Статья 1.

Кодекс этики членов Диаспоры (далее – Кодекс) устанавливает обязательные для каждого члена Удружење грађана «РУСКА ДИЈАСПОРА У СРБИJИ» (далее – члены Диаспоры) правила поведения при осуществлении им своих полномочий.

Статья 2.

Члены Диаспоры участвуют в формировании и реализации поддержки общественно значимых интересов в соответствии с уставом Удружење грађана «РУСКА ДИЈАСПОРА У СРБИJИ» в том числе путем осуществления объективного и беспристрастного общественного контроля за деятельностью органов власти в области интересов русских национальных меньшинств, выдвижения и поддержки гражданских инициатив, проведения экспертизы проектов нормативных правовых актов, привлечения граждан, общественных объединений и иных организаций к реализации политики в области поддержки русских национальных меньшинств.


НОРМЫ ПОВЕДЕНИЯ ЧЛЕНОВ ДИАСПОРЫ

Статья 3.

Член Диаспоры при осуществлении своих полномочий обязан соблюдать Конституцию Сербии, Регламент Диаспоры, настоящий Кодекс и руководствоваться общепринятыми морально-нравственными нормами.

Статья 4.

Член Диаспоры должен:

1) Принимать все необходимые меры для соблюдения положений Кодекса.

2) Диаспора является организацией вне политики, поэтому участие членов организации в политической деятельности не предусмотрено и не приветствуется. Членам организации следует воздерживаться от любых активностей не согласованных с руководством Диаспоры, не совершать поступков которые могут негативным образом сказаться на деятельности организации или ее членах.

3) В своей деятельности, членам организации следует руководствоваться в первую очередь  общественными интересами  Диаспоры и  принципами законности.

4) Воздерживаться в публичной полемике (в т.ч. в социальных сетях) от грубых выражений, критики действующей власти, обсуждения внутренних правил Диаспоры, использования, упоминания персональной информации полученной в процессе осуществления деятельности или участия в Диаспоре.

5) Не допускать высказываний, заявлений, обращений от имени Диаспоры или ее рабочих органов, не будучи на то ими уполномоченным.

6) Заботиться о повышении авторитета Диаспоры.

7) Исходить из честного, разумного, добросовестного исполнения своих обязанностей, относиться к коллегам в духе уважения, доверия и благожелательного сотрудничества.

8) Исполнять возложенные обязанности добросовестно и на высоком профессиональном уровне в целях обеспечения эффективной работы Диаспоры;

9) Уметь пользоваться современными цифровыми технологиями, совершенствовать свои навыки в области информационных технологий (электронная почта, видеоконференции, пользование электронными базами нормативно-правовых актов, статистических данных из открытых (публичных) источников информации, сайтов государственных и муниципальных органов власти) необходимые для эффективной работы Диаспоры;

10) Принимать соответствующие меры по обеспечению безопасности и конфиденциальности информации которая стала известна ему в связи с исполнением им возложенных обязанностей.

11) Проявлять корректность и внимательность в обращении с гражданами и должностными лицами;

12) Своевременно уведомлять Председателя Диаспоры, Совета о невозможности принять участие в работе.

13) В случае невозможности систематически принимать участие в работе Диаспоры – добровольно выйти из состава направив заявление о выходе.

ОТВЕТСТВЕННОСТЬ ЗА НАРУШЕНИЕ КОДЕКСА ЭТИКИ

Статья 5.

Нарушением кодекса признается невыполнение или ненадлежащее выполнение членом требований установленных настоящим Кодексом.

Статья 6.

В случае нарушения норм Кодекса при общении в социальных сетях, публичных заявлениях в т.ч. на заседании Совета, комиссии, рабочей группы и иных мероприятиях Совета, председательствующий предупреждает выступающего о недопустимости подобного нарушения, а в случае повторного нарушения выносит решение на заседание о исключении из членов Диаспоры либо принимает данное решение единолично, при наличии оснований.

Статья 7.

Нарушение положений кодекса подлежит моральному осуждению на заседании по рассмотрению данного вопроса. В случае грубого нарушения членом Диаспоры норм Кодекса, его членство в Диаспоре и могут быть приостановлены или прекращены на основании и в порядке, установленном Уставом и регламентом. Член Диаспоры, полномочия которого приостановлены, не вправе участвовать в голосовании при принятии решений, осуществлять иные полномочия в соответствии с Регламентом, выражать мнение от лица Диаспоры.

Статья 8.

Под грубым нарушением понимается нарушение норм, установленных настоящим Кодексом, допущенное членом Диаспоры при осуществлении деятельности, осуществления публичных высказываний в т.ч. в социальных сетях, которая отрицательно повлияли на деловую репутацию, имидж, осуществление целей и задач Диаспоры

ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНЫЕ ПОЛОЖЕНИЯ

Статья 9.

Действие настоящего Кодекса распространяется на членов Диаспоры. В отношениях, не урегулированных настоящим Кодексом, Уставом Диаспоры, законодательством Сербии, члены Диаспоры должны руководствоваться морально-нравственными принципами.

Статья 10.

Настоящий Кодекс вступает в силу со дня принятия его на заседании Диаспоры большинством голосов от общего числа членов Диаспоры обладающих правом голоса.


Статья 11.

Внесения изменений в Кодекс инициируется Председателем Совета и принимаются большинством голосов от общего числа членов Совета и оформляются решением Совета. Решения Совета о внесении изменений в Кодекс вступают в силу со дня их принятия, если Совета не примет иное решение.

 

1. Основные положения о членстве

1.1. Членом Ассоциации “Русская диаспора в Сербии” (далее – Ассоциация) может стать любой совершеннолетний представитель русской диаспоры, постоянно проживающий на территории Сербии, признающий устав и цели Ассоциации, оплачивающий членские взносы и соблюдающий настоящие правила.

1.2. Членство в Ассоциации является добровольным и оформляется на основании подачи письменного заявления и оплаты членского взноса, размер которого определяется общим собранием Ассоциации.

1.3. Участники, не осуществляющие волонтерскую деятельность, но участвующие в работе диаспоры и оплачивающие членские взносы, считаются полноправными членами Ассоциации и имеют право на все предусмотренные членские преимущества.

2.Обязанности члена Ассоциации

2.1. Оплата членских взносов в установленном размере и в установленные сроки.

2.2. Соблюдение устава, кодекса этики  и настоящих правил Ассоциации.

2.3. Участие в мероприятиях, организуемых Ассоциацией, по мере возможности, а также поддержание позитивного имиджа Ассоциации.

2.4. Содействие в распространении положительного имиджа и информации о деятельности Ассоциации среди диаспоры и сербского сообщества.

3.Преимущества членства в Ассоциации

3.1. Право на участие в собраниях Ассоциации. Каждый член имеет право на участие в общих собраниях, вносить предложения, голосовать за принятие решений и выдвигать инициативы.

3.2. Доступ к информационным ресурсам. Члены Ассоциации получают доступ к закрытым информационным материалам, новостям и отчетам о деятельности Ассоциации, в том числе доступ к закрытым онлайн-каналам для обмена информацией.

3.3. Право на поддержку. Ассоциация оказывает поддержку своим членам в решении вопросов, связанных с адаптацией, правовыми консультациями и другими аспектами жизни в Сербии.

3.4. Скидки и привилегии. Члены Ассоциации могут получать скидки на услуги, предоставляемые партнерами Ассоциации (образовательные курсы, культурные мероприятия, медицинские, юридические  услуги, отдых и досуг).

3.5. Участие в культурных и общественных мероприятиях. Члены имеют право участвовать в мероприятиях, организуемых Ассоциацией, включая культурные программы, праздники, лекции и тематические встречи.

3.6. Сети контактов. Членство предоставляет доступ к обширной сети контактов как среди членов диаспоры, так и среди представителей сербского общества и бизнес-кругов, что способствует развитию деловых связей и профессиональному росту.

3.7. Обучающие и образовательные программы. Члены имеют доступ к обучающим мероприятиям, семинарам и тренингам, организуемым Ассоциацией для развития личных и профессиональных навыков.

3.8. Возможность участвовать в проектах. Члены Ассоциации могут стать участниками различных проектов Ассоциации, в том числе тех, что направлены на развитие диаспоры и укрепление связей с местным сообществом.

3.9. Оказание приоритетной поддержки в экстренных ситуациях. Ассоциация оказывает приоритетную поддержку своим членам в случае возникновения экстренных ситуаций, связанных с юридическими вопросами, необходимостью медицинской помощи или другими чрезвычайными обстоятельствами.

4.Порядок прекращения членства

4.1. Членство в Ассоциации прекращается в случае:

  • Добровольного выхода члена по письменному заявлению.
  • Нарушения членских обязанностей, в том числе систематической неуплаты членских взносов.
  • Совершения действий, противоречащих уставу и интересам Ассоциации.

4.2. Решение о прекращении членства принимается на основании решения общего собрания или правления Ассоциации.

5.Права и ограничения

5.1. Члены, не участвующие в волонтерской деятельности, не обязаны принимать на себя обязательства по организации и проведению мероприятий, но приветствуются в случае выражения личной инициативы.

5.2. Члены Ассоциации обязаны уважать права других участников, способствовать укреплению взаимного уважения и избегать действий, наносящих вред репутации Ассоциации.

6.Заключительные положения

6.1. Настоящий свод правил вступает в силу с момента его утверждения общим собранием Ассоциации и действует на всей территории деятельности Ассоциации.

6.2. Все изменения и дополнения в настоящий свод правил вносятся на основании решения общего собрания Ассоциации.

 

Поиск